neděle 17. srpna 2014

Pečeme pohankový chléééb :)

Mám docela zásoby pohankové mouky a nevím co přesně s ní. Zkoušela jsem ji nahradit aspoň zčásti místo normální mouky, ale faktem je, že prostě je dost konzistenčně jiná, takže mi často těsto kvůli ní nevyběhlo.. proto jsem z ní měla vždycky tak trochu obavy. Ale dneska se mi z ní povedl chléb. Recept jsem tak trochu převzala od http://eat-withlove.blogspot.cz a jen lehce poupravila.

Chléb jsem navíc připravovala v pekárně a poté ještě v troubě. Takže co k tomu?


Budete potřebovat:

3 lžíce olivového oleje
3 lžíce jablečného octa
1 lžička soli
1 lžička kmínu
1 lžička sušeného droždí
400ml vody
300g pohankové mouky
350g jiné mouky - celoznná, špaldová, žitná, chlebová... (ja bohužel použila pšeničnou :()
+ lněná semínka, + sezam

Všechno smícháte (až na semínka) do pekárny a dáte program klasický chléb. Jakmile zazní tón v pekárně posypete těsto semínky a sezamem.
Nakonec až pekárna dojede a chléb už je temeř hotový, ho vyndáte. A pokud jako já, máte rádi pořádně chrumkavý chlebík, tak ho dejte ještě do trouby na 200° a tak na 5 minutech stačí. 



(na tomto chlebíku, ale nejsou semínka, bohužel :/ )

2 komentáře:

  1. Vypadá moc hezky, jen já už roooky používám pouze svůj vlastní žitný kvásek, žádné droždí a kypřidla apod., také peču z různých druhů, domácí jsou nej;)
    Jinak super blog, přidávám si k oblíbeným a ráda zase nakouknu na další inspiraci u tebe ;)
    Lucka
    changelucylife.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Díky moc :) ja se k tomu také chystám :) protože nejlepší je, když je to všechno home made, obzvlášť v dnešní dobe :)
    Také si tě přidávám, rozhodně u tebe je dost věci k inspiraci :)

    OdpovědětVymazat